מדי יום, נחתמות בישראל אינספור עסקאות נדל”ן, אחוז לא מבוטל מהן נעשה באמצעות משרדי התיווך השונים. הם ישקיעו מאמצים רבים בשיווק נכסים שונים, המוצעים למכירה או להשכרה, והתאמתם למחפשי הדירות למיניהם. ועדיין, לא מעט אנשים מתעלמים מהיבט חשוב נוסף בפעילותם של משרדי התיווך, והוא שהם לוקחים חלק מהותי גם בחתימת החוזים בין שני הצדדים. פעולת ההדפסה שלהם, שהינה חיונית בדרך לחתימה מוצלחת על החוזה, לשביעות הרצון של שני הצדדים.
על חשיבותה של הדפסה
על מנת להדפיס חוזי נדל”ן, כמו כל סוג אחר של מסמכים, נדרש ציוד טכנולוגי המתאים למשימה. ברוב המקרים, ייכנסו לתמונה, כמובן, המדפסות, כמו גם מכונות צילום וסריקה, מכשירי פקס וכיוצא בזה. הכול, על מנת לספק מענה מלא לכל הצדדים, בהליך שהשלב הבירוקרטי בו הוא אחד החשובים ביותר.
משרד תיווך יכול להציע מגוון רחב של דירות למכירה בב”ש, כולן איכותיות, ולהחזיק בצוות המתווכים המקצועיים ביותר, אך ליפול, בסופו של יום, על קשיים טכניים. התסריט שבו שני צדדים יושבים במשרד הנדל”ן, מחכים למסמכי החוזה שלא מגיעים, נמצא גבוה ברשימת הסיוטים של בעלי משרדי נדל”ן רבים. פעמים מסוימות, אגב, קשיים טכניים מהסוג הזה הביאו לביטולן של עסקאות.
המאפיינים הנדרשים מהמדפסות
בעת בחירת מדפסת למשרד תיווך, מספר פרמטרים נכנסים לתוך התמונה. הראשון הוא מהירות ההדפסה. החוזים המאפיינים את תחום הנדל”ן נוטים להיות ארוכים במיוחד, כשלא פעם נדרש גם להדפיס אותם במספר עותקים לפחות. כאשר ההדפסה איטית, חווית השירות שמקבלים שני הצדדים נפגעת בצורה משמעותית, מה שמוריד את קרנו של משרד התיווך בעשרות מונים. לכן, מומלץ לבחור במדפסות בקצב עבודה גבוה, באופן יחסי.
תחזוקת המדפסת צריכה להיכנס אף היא לתוך התמונה. עקב העובדה שהשימוש בה מרובה, עומדות תמיד סכנות של תקלות: החל מכך שהדיו שבמדפסת אוזל, ועד לבלאי באחד הרכיבים שלה. כדי להקטין את הסבירות למצבים מהסוג הזה, רצוי לבחור אך ורק בדגמים מוכרים, של מדפסות הידועות כאיכותיות. מומלץ להיות עם האצבע על הדופק, ולהיות בקשר עם מספר גורמים שיכולים להתמודד עם תקלות במדפסת, באם קיימות, במהירות האפשרית: בין אם במסגרת האחריות של החברה המייצרת (אם זו קיימת), ובין אם על ידי מתקנים וטכנאים חיצוניים.
חשיבותו של סדר
כשמדברים על הדפסת חוזי נדל”ן, לא ניתן להתעלם מכך שגם כאשר מלאכת ההדפסה נעשית על הצד הטוב ביותר, עדיין נדרש להשקיע לא מעט עבודה. הכוונה היא לשמירה על סדר וארגון.
החוזים והמסמכים האחרים חייבים להיות מאורגנים באופן שיקל על מציאתם.
לאחר מכן: בהתחשב בעובדה שפעמים רבות נדרש לשוב למסמך מסוים – למשל, בעת מחלוקת על פרטי החוזה – משרד תיווך שמכבד את עצמו אינו יכול לקחת בחשבון מצבים בהם המסמכים לא יהיו זמינים.